Our Classes

Class III (2022-2024)

Industrial communication, digital industry, aviation, automotive industry, IT consulting, medical technology, textile machinery, financial industry, management consulting

Siemens AG, Siemens Healthineers, Turkish Airlines, Valeo Schalter und Sensoren GmbH, Schaeffler Technologies AG, Datev eG, Audi AG, INNEX GmbH, HypoVereinsbank, IFS Deutschland GmbH, UPSTART GmbH

Das Bild repräsentiert die Vielfalt und Innovationskraft der Class III (2022-2024), mit Symbolen und Elementen, die ausgewählte Branchen wie industrielle Kommunikation, Luftfahrt, Automobilindustrie und Medizintechnik darstellen. Zusätzlich sind Logos führender Arbeitgeber wie Siemens, Turkish Airlines und Audi integriert, um die Bandbreite der beruflichen Möglichkeiten für Absolventen zu illustrieren.

Class II (2021-2023)

Automotive industry, energy supply, medical technology, software & IT, fashion & consumer goods, automation technology, IT consulting, building technology

Siemens AG, adidas AG, Siemens Healthineers, Siemens Energy, Siemens Industry Software, Erlanger Stadtwerke, MAN, Bechtle, Infosys Consulting, BSH Hausgeräte GmbH, Keyence Deutschland GmbH

Das Bild zeigt die diversen Sektoren und führenden Unternehmen, die mit Class II (2021-2023) verbunden sind. Es symbolisiert Branchen wie Automobilindustrie, Energieversorgung und Medizintechnik. Dazu werden Logos von Arbeitgebern wie Siemens, adidas und MAN dargestellt, die die Vielfalt der Karrierewege und die Verknüpfung von Theorie und Praxis im Studium unterstreichen.

Class I (2020-2021)

Automotive industry, insurance industry, medical technology, software & IT, electrical engineering, fashion & consumer goods, public sector, IT consulting, e-commerce

Siemens AG, adidas AG, Datev eG, Nürnberger Versicherung, Audi AG, Siemens Healthineers, Siemens Energy, Elektrobit, PRODATO GmbH, Bundesamt f. Migration & Flüchtlinge, Loberon GmbH

Das Bild illustriert die Bandbreite und den intersektoralen Charakter von Class I (2020-2022), mit Elementen, die Branchen wie Automobilindustrie, Versicherungswesen und E-Commerce darstellen. Es zeigt auch Logos von Unternehmen wie Siemens, adidas und Audi, was die umfangreichen beruflichen Möglichkeiten für Studierende hervorhebt und die Verbindung zwischen akademischer Ausbildung und führenden Industrien unterstreicht.

The Alumni-Network

Das Bild stellt das Alumni-Netzwerk als ein dynamisches und vernetztes System dar, symbolisiert durch miteinander verbundene Punkte, die ehemalige Studierende aus verschiedenen Branchen und Berufsfeldern repräsentieren. Es betont die Bedeutung von Zusammenarbeit und lebenslangem Lernen und zeigt, wie dieses Netzwerk Unterstützung, Ressourcen und professionelle Entwicklungsmöglichkeiten bietet.
  • “The MBA in Digital Business & AI imparts digital expertise and professional competence on many levels and brings theory and practice together in a clear way, which allowed me to benefit in the company right from the start. I found the exchange with my fellow students from different industries particularly valuable, whether during the group work or the interactive lectures. The modular structure of the MDBA can also be easily integrated into everyday working life with a full-time job, makes the programme entertaining and keeps motivation high throughout the entire study period.”

    Lena Tabea Grimm-Pfenning

    (Class I, 2020-2021)
    Siemens Energy,
    B.A. Economics

  • “The MBA in Digital Business & AI was exactly the right combination of digitalisation and management aspects for me. The theoretical content, paired with practical examples and working together in groups, helped me to develop both personally and professionally and also connected me with great people from different areas.”

    Katharina Kapp

    (Class I, 2020-2021)
    Siemens Energy,
    B.A. Economics

  • “I now understand the interplay between the different digital disciplines much better and therefore make better decisions. I have also gained a great network of new friends and top professors. And I have been able to demonstrate lifelong learning to my “team” myself. – so 3x worthwhile!”

    Harald Rosenberger

    (Class I, 2020-2021) NÜRNBERGER Versicherung, MBA Insurance Management

  • “The MDBA programme has helped me to broaden my personal horizons and open up new career prospects.”

    Richard Major

    (Class I, 2020-2021)
    Audi AG,
    M.Sc. Electrical Engineering

  • “From digital corporate strategies and business analytics to digital marketing – the MDBA provides insights into the diverse areas of digitalisation. In particular, the exchange with fellow students from different industries helps to develop new ways of thinking.”

    Lukas Wittmann

    (Class I, 2020-2021)
    adidas AG,
    B.Sc. Information Systems

  • “The MBA in Digital Business & AI was the happy medium for me when deciding between a traditional MBA and a business informatics degree programme. The MDBA gives you the expertise you need for the dynamic world of work and digital transformation.”

    Martin Werkmann

    (Class I, 2020-2021)
    Siemens AG,
    B.A. Economics

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